ΑΛΛΑΓΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αγαπητοί μας επισκέπτες πλέον η  ιστοσελίδα του σχολείου μας  έχει αλλάξει και έχει πλέον μεταφερθεί στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο με διεύθυνση http://dim-gallik.kil.sch.gr/

Το νέο περιβάλλον είναι ακόμη ομορφότερο και πλέον ανανεώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Καλή πλοήγηση!!

Categories: Uncategorized | Σχολιάστε

Αναβίωση Παραδοσιακού Μικρασιάτικου Γάμου!!

Συνέχεια του περσινού προγράμματος »Διαδρομές στην Παράδοση» αποτέλεσε το φετινό μας πρόγραμμα »Ο γάμος άλλοτε και τώρα». Τα παιδιά συνέλεξαν ήθη και έθιμα από μεγαλύτερους, πήραν συνεντεύξεις, σύγκριναν τις διαφορές ανάμεσα σε γάμους διαφορετικών φύλων (αρβανίτικος, βλάχικος, μικρασιάτικος και ποντιακός). Επίσης, εντόπισαν τις ομοιότητες προσπαθώντας κάθε φορά να εξάγουν τα ανάλογα συμπεράσματα. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την αναβίωση και αναπαράσταση του παραδοσιακού μικρασιάτικου γάμου. Η βοήθεια και η συνδρομή του Συλλόγου Γονέων, όπως και του πολιτιστικού συλλόγου Γαλλικού »Ο Εχέδωρος», ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τη συγκεκριμένη δράση. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ένα μικρό δείγμα μέσα από φωτογραφίες.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Πάντως, προσεχώς θα ανεβάσουμε και μονταρισμένο το βίντεο από το γάμο. Οπότε περιμένετε για περισσότερες συγκινήσεις!

Μικρόβια..συνέχεια..

germs

Πριν μερικούς μήνες είχε ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος του προγράμματος μας για τα μικρόβια. Τον Μάιο ολοκληρώσαμε και το δεύτερος μέρος και όπως σας υποσχεθήκαμε τότε, σας παρουσιάζουμε τι κάναμε. Στο δεύτερο μέρος, λοιπόν, ασχοληθήκαμε με πειράματα για να ελέγξουμε τη μετάδοση των μικροβίων μέσω χειραψίας, φτερνίσματος και του τρόπου προστασίας  μας. Τα πειράματα πραγματοποιήθηκαν στην τάξη με απλά υλικά καθημερινής χρήσης. Οι μαθητές διασκέδασαν και μέσα από ομαδική δουλειά αντιλήφθηκαν (όπως μας είπαν οι ίδιοι) ότι χρειάζεται να αλλάξουν κάποιες συνήθειες για την καθημερινή τους υγιεινή.

Categories: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

Γινόμαστε μικροί σπηλαιολόγοι!

Ανέκαθεν τα σπήλαια αποτελούσαν και αποτελούν μέρη μυστηρίου και μαγείας για τους μικρούς αλλά και για τους μεγάλους. Η πόλη του Κιλκίς διαθέτει ένα σπήλαιο (όχι και τόσο διαφημισμένο και ξακουστό), αλλά με εηαιρετικά ευρήματα της παλαιολιθικής εποχής. Πάιρνοντας αφορμή αό ενότητες της ιστορίας και της μελέτης Περιβάλλοντος αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε το σπήλαιο του τόπου μας. Πραγματικά άξιζε!!

ΜΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ…ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ!!

Ύστερα από μελέτη στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο και νοερό ταξίδι με το βιβλίο ιστορίας και κοινωνικής αγωγής  στο μηκυναϊκό πολιτισμό, στα μνημεία της αρχαίας κλασικής Αθήνας , στα σοκάκια της πρώτης πρωτεύουσας του νεοσύστατου ελληνικού κράτους , και στο ναό της δημοκρατίας (Ελληνικό κοινοβούλιο) ήρθε η ώρα οι μαθητές των δύο μεγάλων τάξεων και με τη συνοδεία των δασκάλων τους, του διευθυντή και των γονιών τους να επισκεφτούν τον αρχαιολογικό χώρο των Μηκυνών, την Αθήνα και το Ναύπλιο.

Πρώτος μας σταθμός η Αθήνα. Με το που φτάσαμε εκεί μια ομολογουμένως καλοκαιρινή μέρα κατευθυνθήκαμε στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Πραγματικά η αρχιτεκτονική του και το εκθέματά του μας έκαναν περήφανους για τον πολιτισμό που κληρονομήσαμε αλλά και για τη σύγχρονη αισθητική μας.DSC03014Το μουσείο βρίσκεται στην οδό Διονυσίου Αεροπαγίτου 15 σε ένα καταπληκτικό πεζόδρομο με θέα τον επιβλητικό Παρθενώνα.

DSC03017Μέσα στο μουσείο μας ξενάγησε η κ. Μαρία Αργυράκη. Όπως μας εξήγησε, ο χώρος του μουσείου είναι έτσι διαμορφωμένος , ώστε να μοιάζει με το πραγματικό χώρο της Ακρόπολης. Έτσι η είσοδός του είναι ανηφορική, έχοντας μια ράμπα και θυμίζοντας τα αρχαία Προπύλαια, την είσοδο δηλαδή των αρχαίων προσκηνητών στον αρχαίο βράχο της Ακρόπολης. Στο επίπεδο 1 υπάρχουν εκθέματα από το Ερέχθειο και το ναό της Αθηνάς Νίκης ενώ στο τρίτο και τελευταίο επίπεδο υπάρχουν τα εναπομείναντα μάρμαρα του Παρθενώνα και αντίγραφα αυτών που έχουν κλαπεί από το Λόρδο Έλγυν, έναν »φιλότεχνο» Άγγλο ευγενή, πριν από πολλά χρόνια.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

IMG_0008Μέσα στο μουσείο επίσης γίνεται μία εκπληκτική δουλειά για να προβληθούν στο κοινό η χρήση των τεσσάρων διαφορετικών χρωμάτων που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι προκειμένου να βάψουν τα αγάλματά τους.

IMG_0009_NEWΟποιος θέλει περισσότερες πληροφορίες για το μουσείο μπορεί να επισκεφτεί την ιστοσελίδα τους στο διαδίκτυο  www.theacropolismuseum.gr

IMG_0004Ο δεύτερος μεγάλος σταθμός του ταξιδιού μας ήταν ο αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών και οι τάφοι των Ατρειδών στον ίδιο χώρο. Μείναμε άφωνοι με τα κυκλώπεια τείχη των Μυκηνών καθώς και με τον θολωτό τάφο του Αγαμέμνονα. Μάλιστα μέσα στο μουσείο υπήρχε και αντίγραφο από την υποτιθέμενη χρυσή προσωπίδα του. Το γνήσιο εύρημα βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο της Αθήνας.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Επόμενος προορισμός μας το ιστορικό Ναύπλιο. Το Ναύπλιο ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους μετά την ελληνική επανάσταση του 1821. Στην πόλη αυτή επισκεφθήκαμε το επιβλητικό φρούριο του Παλαμηδίου στην ακρόπολη του Ναυπλίου. Χτίστηκε το διάστημα 1711-1715 από τους Ενετούς και έπεσε στα χέρια των Οθωμανών προτού ολοκληρωθούν τα έργα του.Αποτελείται από ένα συγκρότημα προμαχώνων οι οποίοι διαθέτουν υδατοδεξαμενές, αποθήκες πυρομαχικών και τροφίμων και συχνά τάφρους κ.ά.

Μετά το Παλαμήδι κάναμε μια βόλτα στο κέντρο του Ναυπλίου αντικρίζοντας παλιά ιστορικά κτίρια όπως την πρώτη ελληνική τράπεζα και ελληνικό γυμνάσιο κ.ά. Στο τέλος της μέρας μας επιστρέψαμε στη βάση την Αθήνα αφήνοντας πίσω μας την Πελοπόννησο και το νομό Αργολίδας. Έπρεπε να ξεκουραστούμε μιας και την επόμενη μέρα μας περίμενε η Ακρόπολη της Αθήνας και το Ελληνικό Κοινοβούλιο στην πλατεία Συντάγματος.

Την επομένη πράγματι ανεβήκαμε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και ό,τι είδαμε σε μικρογραφίες  ή από μακριά στο Μουσείο την πρώτη μέρα, τώρα πια βλέπαμε από κοντά τον Παρθενώνα, το Ερέχθειο, τα Προπύλαια το θέατρο του Ηρώδου του Αττικού κ.ά. Με τη πολύτιμη βοήθεια της ξεναγού μας κ. Μαρίας  Αργυράκη περπατήσαμε πάνω και δίπλα στα αρχαία μάρμαρα του βράχου που τόσο πληγώθηκε στο πέρασμα των αιώνων και όμως συνεχίζει και μένει εκεί έστω και λαβωμένος να κοιτά από ψηλά την πρωτεύουσα της Αθήνας.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Όποιος θέλει να επισκεφτεί τον Αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μπορεί για περισσότερες πληροφορίες να καλέσει στο τηλ. 2103210219.

Στο τέλος της τριήμερης εκδρομής μας επισκεφτήκαμε το Ελληνικό κοινοβούλιο στο Σύνταγμα, αφού πρώτα κατεβαίνοντας από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης περάσαμε μέσα από τα υπέροχα στενά της Πλάκας.

Μέσα στο κοινοβούλιο οι υπεύθυνοι μας ξενάγησαν στα βουλευτικά έδρανα αλλά και στο ιστορικό μουσείο της Βουλής όπου και εκτίθενται προσωπικά αντικείμενα και φωτογραφίες προηγούμενων πρωθυπουργών της χώρας. Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Βουλής www.hellenicparliament.gr

προκειμένου να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα προγράμματα της αλλά και τις ώρες επισκέψεων στο χώρο της.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

To ταξίδι μας έλαβε τέλος και γεμάτοι εικόνες και αναμνήσεις πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Πίσω πάλι στο σχολείο μας !

Categories: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ | Σχολιάστε

ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ…….ΜΙΚΡΟΒΙΑ!

Στο σχολείο μας φέτος παιδιά  οι τρεις τελευταίες τάξεις του έχουν ξεκινήσει να υλοποιούν ένα καινοτόμο πρόγραμμα στην Αγωγή υγείας το οποίο στηρίζεται σε ένα ελεύθερο για όλους πανευρωπαικό  εκπαιδευτικό υλικό το οποίο έχει σχέση με τους μικροοργανισμούς. Πρόσβαση σε αυτό το υλικό μπορεί να έχει ο καθένας στην ιστοσελίδα http://www.e-bug.eu  e-Bug_logo

Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι να διδάξει στους μαθητές για τα μικρόβια ( παθογόνα και μη παθογόνα), για το πώς μεταδίδονται οι μικροβιακές λοιμώξεις και πώς μπορούν να προληφθούν αυτές οι λοιμώξεις με τη σωστή καθημερινή υγιεινή και τη χρήση των εμβολίων και την ορθολογική χρήση των αντιβιοτικών.

Στα πλαίσια, λοιπόν, αυτού του προγράμματος μία από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε ήταν η κατασκευή του δικού μας μικροβίου από τα πολλά που γνωρίσαμε στη διάρκεια της έρευνάς μας αλλά και των ενημερώσεων των δασκάλων μας. Η κατασκευή του έγινε με πλαστελίνη την οποία όμως τη φτιάξαμε οι ίδιοι με μια σπιτική συνταγή και αγνά υλικά. Θέλετε τη συνταγή;IMG_NEW

Τελικά είναι πολύ εύκολο να κάνεις πλαστελίνη ε; Με τη πλαστελίνη λοιπόν αυτή δημιουργήσαμε διάφορα μικρόβια, μύκητες, ιούς και βακτήρια.

Κάντε το και εσείς στο σπίτι, αλλά πάντα με την παρουσία των γονιών σας! Αυτά προς το παρόν. Το πρόγραμμα συνεχίζεται και σε λίγο καιρό θα σας δημοσιεύσουμε και άλλες πολλές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.

ΠΑΜΕ ΘΕΑΤΡΟ;

Παιδιά τη φετινή σχολική χρονιά στη Θεσσαλονίκη παίζονται ή θα παιχτούν σύντομα πολλές παιδικές θεατρικές παραστάσεις. Μπορούμε να σας προτείνουμε ορισμένες στο blogaki μας. Λοιπόν, για αρχή πάμε στο Βαφοπούλειο Πνευματικό κέντρο του Δήμου Θεσσαλονίκης όπου παίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία η παράσταση  ‘‘Ο ποιητιτής και το μυστικό της εντροπίας¨. Πρόκειται για ένα διαδραστικό μουσικό παραμύθι όπου συμμετέχουν  και τα ίδια τα παιδιά. Η παράσταση παίζεται στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων του 4ου ορόφου του Βαφοπούλειου Πνευματικού κέντρου. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο blog της θεατρικής ομάδας http://www.skoinikordoni.blogspot.gr/, αλλά και στα τηλέφωνα του Βαφοπούλειου 2310 424132

Μία άλλη θεατρική παράσταση παίζεται στο θέατρο Εγνατία της Θεσσαλονίκης έως τις 30-12-2012 και έχει τίτλο ¨Οι Άθλοι του Ηρακλή¨ της Κάρμεν Ρουγγέρη. Μάλιστα στη συγκεκριμένη παράσταση έχουν πάει οι τέσσερις πρώτες τάξεις του σχολείου μας.

Εν όψει της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων 2012, η Κάρμεν Ρουγγέρη αποφάσισε ν’ ακολουθήσει τον ιδρυτή των Ολυμπιακών Αγώνων και ονομαστό ήρωα, τον Ηρακλή και τους άθλους του. Η ίδια αναφέρει για την παράσταση «Παραμυθένια είναι η αντιμετώπισή μας αλλά συγχρόνως ακριβής. Βασισμένη πάνω σε ότι έχει γραφτεί για τον ήρωα και τη ζωή του έτσι ώστε τα παιδιά να σχηματίσουν μια σαφή εικόνα του Ηρακλή, του ήρωα των ηρώων, που με τους άθλους του έμεινε στην ιστορία ως ο πιο ονομαστός και αγαπητός ήρωας της ανθρωπότητας. Μέσα απ’ αυτή την παράσταση τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν:
– τη γέννηση του ήρωα
– τη ζωή του
– τους άθλους του
– την καθιέρωση των Ολυμπιακών αγώνων
– το θάνατό του
– και τέλος τη μετάβασή του στον Όλυμπο όπου θα απολαμβάνει όλες τις τιμές και θα ζήσει ανάμεσα στους δώδεκα θεούς ίσος με αυτούς.
Η παράσταση είναι μια αφορμή να ξαναθυμηθούμε τους ήρωες μας σε μια εποχή που τους έχουμε τόση πολλή ανάγκη.

Περισσότερες πληροφορίες στο Θέατρο Εγνατία

Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Πλ. Αγίας Σοφίας, Θεσσαλονίκη,  +302310225172 ,

Κάθε Κυριακή στις 11:30 & 15:00

Είσοδος 10 ευρώ

Λοιπόν παιδιά οι παραπάνω δύο προτάσεις δεν είναι οι μόνες για φέτος. Θα ακολουθήσουν και άλλες σύντομα….
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!

Categories: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ | Σχολιάστε

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ….ΑΝΟΙΞΑΜΕ!!

Επιτέλους ήρθε το φθινόπωρο και είμαστε πάλι μαζί για μια νέα σχολική χρονιά, δημιουργική όπως πάντα. Έτοιμοι όλοι οι δάσκαλοι και οι μαθητές να υλοποιήσουν περιβαλλοντικά, πολιτιστικά  κ.ά. προγράμματα να ταξιδέψουν στα άγνωστα νερά της καινούργιας τους τάξης  (καλά πολύ ποιητικό το τελευταίο!!) και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις δυσκολίες της φετινής χρονιάς. Το προσωπικό του σχολείου εύχεται καλό κουράγιο σε όλους  και κυρίως  στα παιδιά μας στους μαθητές μας ,μια χρονιά  γεμάτη έμπνευση , παιχνίδι και ανακάλυψη, αμφισβήτηση και κριτική!!

Categories: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ | Σχολιάστε

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!

Όλοι οι δάσκαλοι και το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας σας εύχονται ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!  Παίξτε, κολυμπήστε, γελάστε, ξεκουραστείτε και…..ταξιδέψτε είτε με πλοίο είτε με ένα βιβλίο!!!

ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΠΑΛΙ ΕΔΩ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ!!!!

Categories: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ, Uncategorized | Σχολιάστε

ΤΟ ΝΕΡΟ..ΝΕΡΑΚΙ!!

Το νερό δεν είναι ανεξάντλητο. Οι ενέργειες του ανθρώπου έχουν άμεση σχέση με την ύπαρξη του. Το ενδιαφέρον μας στρέφεται στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα αυτού του αγαθού. Καιρός λοιπόν να διορθώσουμε τις συνήθειές μας πριν είναι αργά..Στηριζόμενοι στις παραπάνω σκέψεις οι μαθητές της Ε’ και Δ’ τάξης ασχολήθηκαν με το νερό και μέσα από έρευνα κατέγραψαν πληροφορίες, πήραν συνεντεύξεις, επισκέφτηκαν χώρους συνδεδεμένους με το νερό ενώ συνειδητοποίησαν την ευθύνη όλων μας για την ορθολογική διαχείρισή του.

Επισκεφτήκαμε το Γαλλικό ποταμό, αντικρίζοντας σημάδια μόλυνσης, αρδευτικά έργα σε διπλανά χωράφια αλλά και το βιολογικό καθαρισμό του Κιλκίς όπου εκεί το προσωπικό κάνει μια εκπληκτική δουλειά καθαρίζοντας τα λύματα του Κιλκίς, φτιάχνοντας «καινούργιο» νερό για το πότισμα των χωραφιών!